Movie review: World of Warcraft The Beginning

WoW posterTitel: World of Warcraft The Beginning

Speelduur: 100 minuten

Genre: Fantasy

Release: 1 juli 2016

Mijn score: Score 4

Wie een beetje bekend is in de wereld van online gaming kent World of Warcraft als een massively multiplayer online role-playing game – of MMORPG afgekort -. Ikzelf ben een zeer bescheidde gamer aangezien de meeste spelconsoles hier in huis op naam van mijn broer staan – hij is dan weer een die hard gamer -. Alleen spreekt de gameplay van MMORPG spelletjes ons niet zo aan… World of Warcraft hebben we dus nog nooit gespeeld, maar we waren wel fan van de worldbuilding. Toen bekend werd gemaakt dat er dus een film van deze gamefranchise zou worden gemaakt, werd die meteen genoteerd op onze watch list.

Wanneer de thuiswereld van de Orcs stervende is, verenigen de verschillende clans zich onder de Orc Gul’dan die over een magie genaamde de Gangreen beschikt. Deze magie gebruikt hij om een doorgang naar een nieuwe wereld te maken om zo het Orc ras te redden. De doorgang leidt de op oorlog gezinde Orcs naar het koninkrijk van Azeroth waar verschillende rassen (mensen, dwergen, magiërs, elfen…) al jaren in vrede samenleven. Nu de Orcs hun land bedreigen trekken ze ten oorlog. Al snel blijkt dat de dreiging nog groter is dan gedacht wat leidt tot allianties tussen vijanden en oorlogen tussen vrienden.

Het geluk wil dat ik woon in een huis vol Fantasy freaks, dus ons kon deze film zeker bekoren. De fantasierijke wereld die werd vormgegeven – ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden om magie te bestuderen in die zwevende stad boven de wolken – en de diversiteit aan inwoners hebben ervoor gezorgd dat Azeroth toch wel op mijn lijstje van droombestemmingen is beland. Zeker als ik mag vliegen op de rug van een griffioen!

De cast kon bovendien rekenen op enkele namen die toch wel bekend zijn bij de doorsnee Fantasy en Sci-Fy fans. Zo duikt niemand minder dan papa Iron Man, Howard Stark (Dominic Cooper) op als koning van Azeroth. En blijkbaar hebben ook de Vikingen dit mysterieuze koninkrijk ontdekt, want de hoofdrol wordt gespeeld door Travis Fimmel, aka Ragnar Lothbrok uit de serie Vikings. De vrouwelijke half-Orc Garona wordt dan weer vertolkt door IMF agent Jane uit Mission Impossible: Ghost Protocol (Paula Patton).

Kortom, deze film is zeker een aanrader als je van Fantasy en de bijhorende wezens, actiescenes, knetterende magie en een goede verhaallijn houdt. Ik ben dan ook benieuwd naar de vervolgdelen die ongetwijfeld wel zullen volgen.

Heb jij World of Warcraft: The Beginning al gezien?

WoW 2

3 gedachten over “Movie review: World of Warcraft The Beginning