My writer's story

Win een verblijf op Helikon!

Header MA

Ik wil het nieuwe jaar alvast goed beginnen en dat met een leuke wedstrijd voor jullie.
Wie mijn schrijfavonturen hier op Quillscene al een tijdje volgt, weet dat ik in oktober 2016 mijn Young Adult debuut publiceerde ‘Muse Academy en het geheim van Helikon’. Het tweede deel van deze reeks staat gepland voor eind april 2018. Om de komst van ‘Muse Academy 2: Zwarte magie’ te vieren, heb ik samen met mijn uitgever besloten om een toffe wedstrijd op te starten waarmee je niet enkel het allereerste exemplaar van ‘Zwarte magie’ kan winnen, maar ook nog eens een bijrol kan scoren in het derde boek van deze serie.

 

Flyer queeste

Wat moet je precies doen?

Allereerst moet je een personage ontwerpen. Deze mag geïnspireerd zijn op jezelf of zelfs helemaal los staan van wie je bent. Je stelt dus een infosheet van je personage samen waarop je wat dingen vertelt over hem/haar. Denk hier aan de naam, waar je personage vandaan komt, welke inspiratielijn en talenten hij/zij heeft, hoe hij/zij eruit ziet, wat vind je personage leuk of net niet leuk,… Kortom, alles wat je me over je personage kan vertellen, zelfs het kleinste detail – ze draagt bijvoorbeeld een ketting die ze van haar oma heeft gekregen – mag je met me delen.

De infosheet is echter nog maar het halve werk. Vervolgens zou ik graag een kortverhaal/scene zien waarin jouw personage minstens één van mijn originele ‘Muse Academy’ personages ontmoet. Gaan theedrinken met Jura? Drake helpen met zijn volgende explosie? Shoppen met Cera? Alle ideeën zijn goed! Je bepaalt trouwens zelf de lengte van je geschreven stukje, al hoef ik natuurlijk geen hele boeken te lezen 😉

Ben je klaar en tevreden met je werk? Stuur dan een mailtje naar meaghannbaeken@telenet.be
Vertel in het mailtje eerst even kort wie je bent en vergeet zeker niet je infosheet én kortverhaal/scene als bijlage mee te sturen. Zet als onderwerp van je mail ‘Queeste voor Helikon’, dat maakt het een beetje makkelijker voor mij om alle inzendingen uit mijn mailbox te plukken.

Insturen kan tot en met 15 februari 2018. Daarna kies ik uit alle inzendingen één winnaar. Deze krijgt per Hermes Express het allereerste exemplaar van ‘Zwarte magie’ opgestuurd en je personage verwerk ik dan ook nog eens in deel drie van ‘Muse Academy’.

Dus waar wacht je nog? Kruip in je pen en waag je kans! Wie weet krijg jij binnenkort wel een toelatingsbrief tot de wereld van ‘Muse Academy’.

Duikt jouw personage binnenkort op in mijn mailbox?

Plaats een reactie